جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب کربلا در آسمان

مقاله

خواب کربلا در آسمان

تعبیر خواب کربلا در آسمان چیست؟ خواب دیدم که قطعه‌ی بزرگی از زمین کنده شد و به آسمان رفت. صحنه کربلا را در آنجا دیدم و من نیز جزء سربازان امام حسین ع بودم. به دستور امام برای مبارزه جلو رفتم. یک‌باره به زمین افتادم. پرنده‌ی بزرگی با شمائل سیمرغ نجاتم داد و منو پیش امام ع برد .
امام پرسیدند:آیا ترسیدی؟گفتم: بله. امام ع فرمود: که داخل خانه‌ای شوم. با اشاره ایشان وارد خانه‌ای شدم که دیوار‌های آن از نوشته‌های زیبای قران پر بود. خانه به شکل مسجد بود. بعد پدر و مادرم رو داخل خونه دیدم که داشتند غذا می‌خوردند. آنها نه از چیزی خبر داشتن و نه می‌دونستند که کجا هستن. به من گفتن که بیا غذا بخور. یک نوجوان با لباس سبز و نورانی به اسم حیدر به سراغم آمد و گفت که امام ع منتظرته باید بریم برای جنگ کردن.پدر و مادرم هم اصرار میکردند که غذا بخورم و هر چی می‌گفتم که امام منتظرمه و باید برم نه چیزی می‌دیدند و نه از چیزی خبر داشتند. با حیدر پیش امام رفتم. ایشان به من گفتند تو نمی‌تونی با من بیائی و با حیدر برو. اونوقت ناگهان امام پرواز کردن و به آسمان رفتند. تعبیر خواب کربلا در آسمان چیست ؟

 

تعبیر خواب کربلا در آسمان 

تعبیر خواب کربلا در آسمان و یاری امام حسین ع برای شما بسیار خیر است و برکات زیادی دارد. 

رسول اکرم ص فرمود: جبرئیل به من خبر داد که:« …انها لمن بطحاء الجنة». زمین کربلا بخشی از زمین گسترده و پهناور بهشت است.

شما در آن قطعه بهشت، کربلا در آسمان، جزء سربازان امام حسین ع و گوش به فرمان ایشان بودید .

يکی از راه‌هايی که ائمه اطهار عليهم السلام برای ياری امام زمان عليه السلام به ما آموخته‌اند، کمک به حضرتش از طريق ياری امام حسين عليه السلام است. همان گونه که خود امام حسين عليه السلام در کربلا به ياران خويش فرمودند: جدّم رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم به من خبر دادند که فرزندم حسين در بيابان کربلا در حال غربت و تنهايی و تشنگی کشته می‌شود. پس کسي که او را ياری کند، به تحقيق مرا و فرزندش «قائم عليه السلام» را ياری کرده است. ياران امام حسين عليه السلام در حقيقت، ياران امام زمان عج هستند و اگر کسي امام حسين عليه السلام را ياری کند، در حقيقت به ياری قائم آل محمد عليهم السلام شتافته است.

تعبیر رویا 

الحمد لله انسان معتقدی هستید و محب و دوست دار امام حسین ع و اهل بیت ع می‌باشید . این رویا نمادی بر جهاد و مبارزه با دشمن درونی و بیرونی است . مبارزه با ظلم و بدی و گناه است. ان شاء الله از یاوران‌ دین خدا و حضرت حجت عج هستید. توفیق این مجاهدت ولایی با توجه به شرایط شما در عالم واقع در عرصه هایی از زندگیتان مصداق پیدا می‌کند .
ممکن است در زمینه‌ی جهاد تبیین در عرصه‌ی حقیقی یا مجازی فعالیتِ اثر گذاری داشته باشید. مثلا به شبهات پیرامون ارزش‌های انقلاب و اهل بیت علیهم السلام به خوبی پاسخ داده و روشن‌گری کنید. و یا با صفات منفی درونی که شما را از کار و تلاش مثبت باز می‌دارد مبارزه می‌کنید. گاه بر زمین‌ می‌خورید و با سختی های راه مواجه می‌شوید.

در تعبیر سیمرغ در روایتی آمده است: پادشاه، مردی بزرگ. ولايت و فرمانروائی. گاه پرنده در رویا به ملائکه نیز تعبیر می‌شود . 

در این مسیر جهاد مردی بزرگ و حکیم شما را کمک میکند و یا با امداد فرشتگان الهی دوباره به خیمه امام ع می‌رسید، تا در کنارشان با پیروی از سیره حضرت که قیام برای امر به معروف و نهی از منکر بود به بندگان خدا خدمت کنید .

امام که چون‌ پدری مهربان است از شما تفقد کرد و به دلیل ترستان  شما را به خانه‌ای هدایت کرد که بر دیوارهای آن‌ آیات زیبای قران نوشته بود. خانه نمادی از جان پناه ، امنیت ، ولایت ، بزرگی و امانت است .

این امر در حقیقت توجه دادن شما به دو ثقل گران‌بها در همه امور زندگی خصوصا در سختی‌هاست. قران و امامان علیهم السلام طریق هدایت در زندگی و کسب حیات طیبند. به واسطه آنان روزی داده می‌شوید و هم و غمتان برطرف می‌شود .  

جان پناهی که دیوارها و ستونش بر پایه قران بنا‌ شده باشد تجسم مکانی امن است که به شما بزرگی و امنیت و حیات طیب می‌بخشد .
ان شاء‌الله توفیقی پیدا می‌کنید که  خانه شما و تعاملاتتان در آن با توجه به احکام الهی زینت می‌گیرد.  به قران بیش از پیش توجه و عمل می‌کنید، که اگر این‌گونه شد خانه شما برای آسمانیان می‌درخشد .
پدر و مادرتان را تکریم می‌کنید و به صله رحم توجه دارید. ان شاء الله رزق واسع نصیبتان شده و بر عمرتان افزوده می‌شود. والدینتان به دلیل حس دل‌سوزی شما را به طعام‌ مادی دعوت می‌کنند، ولی برای دفاع از امام زمان‌ ع اگر پایش بیفتد از مادیات می‌گذرید و تعلقی به آن ندارید.
نوجوانی به اسم حیدر با لباس سبز به سراغتان آمد. ان شاء الله در این مسیر فردی پاک و ولایی و محب علی ع و شاید از سادات شما را حمایت و راهنمایی می‌کند و شما با ایشان‌ همراه می‌شوید .
سطح تقوا و ایمان و عمل صالح بندگانِ خوب خدا با هم متفاوت است و اولیاء خدا در اوج قرار دارند . الحمد لله که شما گوش به فرمان امام ع بوده و در رکابشان توفیق خدمتی پیدا می‌کنید. اگر در دل غمی دارید ان شاء‌الله برطرف می‌شود. اگر بیماری دارید به امنیت روحی و آرامش می‌رسید . ان شاء‌الله گناهانی از شما بخشیده می‌شود .  

 

توصیه می‌شود

ما در زمان غيبت امام عصر عليه السلام قرار گرفته‌ایم. باید همگی دعا کنیم و از خدا بخواهیم تا معرفتی به ما عطا کند که بفهمیم اگر چه در زمان سيدالشهدا عليه السلام نبوده‌ایم، ولی می‌توان از طريق ياری ايشان عملاً به اين توفيق همراهی با امام حسین ع در هر زمان دست یابیم. آری، کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا است. يکی از راه‌های ياری ايشان در اين زمان، اين است که انسان نسبت به امام عج معرفت کسب کرده و به دنبالش قلب خود را با آن امام عليه السلام گره بزند و به وسيله‌ی محبت قلبی عميق به حضرتش، به اين فوز اکبر دست يابد. محبت، يک عمل قلبی است که می‌تواند انسان را به محبوب خويش برساند و کسانی که در کربلا نبوده اند، می‌توانند با «نيّت» و «محبت» خود، همراه ايشان شده و در عمل پیرو راهشان باشند و حتی اجر فيض شهادت در رکاب حضرت ع را ببرند؛ چرا که نيّت، روح و جان اعمال است.

قدر ایام زندگانی خود را بدانید . برای نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام که بر قلب و جانتان رسوخ کرده است شاکر باشید . شکر این نعمت بزرگ، حرکت و تلاش در مسیر ولایت است . از بی‌حوصلگی و فکر و خیال بیهوده پرهیز کنید . بر خدا توکل کرده و از امام حسین ع مدد بگیرید تا بتوانید در همه جنبه‌های خوب زندگیتان مجاهده کرده و با نشاط حرکت کنید. عمر فقط یک‌بار به آدمی داده می‌شود، ولی ثمراتش تا ابد با انسان همراه است. اگر حاجتی دارید و یا از موضوعی اخلاقی ، روحی ، خانوادگی و .. در رنج هستید عازم کربلا شوید و یا نیت کنید که اگر مقدور شد در اربعین به زیارت حضرت مشرف شوید. اگر برایتان مقدور نیست حتی از راه دور زیارتی مداوم داشته باشید و گاه  حتی با یک سلام بعد از نمازتان این اتصال را قطع نکنید. صدقه و استغفار موجب پاکی و طهارت درونی و جلب رحمت حق است . 

چقدر خوب است همیشه با صالحان و مجاهدان هم‌نشینی کردن  و چون شما همراه آنان بودن 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.