جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب خواهرم شبیه خفّاش

مقاله

خواب خواهرم شبیه خفّاش

تعبیر خواب خواهرم شبیه خفّاش چیست؟ خواب دیدم که می‌خواهیم به همراه خواهر و پدرم به جایی برویم. داشتم موهای خواهرِ کوچکم را می‌بستم که مقداری از موهایش ریخت. بعد روی تختِ اتاقم یکی از خاله‌هایم دراز کشیده بود و مرتب می‌گفت: ببخشید که اذیت شدی و دیگه من باید بروم. به او گفتم کسی که اعمالش خیر و درست باشد باید خوشحال بوده و ترسی نداشته باشد. خاله جون من در کنارتم. با خیال راحت استراحت کن. در همین حال از زیر پرده، موجودِ تقریباً بزرگی بیرون آمد. یک خفاشِ تُپُل و بزرگ بود. تا پرواز کرد، شبیه به خواهرِ کوچکم شد. بعد فقط دو گوش خفّاش برایش ماند. به سمت مادرم رفته و روی شکمش می‌نشیند. با تعجّب به مادرم می‌گویم: چه چیزی خوردی که بچه اینجوری شده؟ و او با آرامش گوش‌های خفّاشی خواهرم را نوازش می‌کند و خواهرم دُم در می‌آورد.

 

تعبیر خواب خواهرم شبیه خفّاش

تعبیر خواب خواهرم شبیه خفّاش خیر است و با توجه به روایات و تکیه‌گاه‌های رویا تعبیر می‌شود. در کنار خانواده بودید و نسبت به خواهرِ کوچک خود محبّت و رسیدگی داشتید. موی زن نمادی از جایگاه و منزلت اوست. شما برای حفظ این جایگاه تلاش می‌کنید؛ ولی ممکن است ناخواسته آسیب کوچکی به موقعیتِ خواهر خود وارد کنید.

در اتاقِ خواب و روی تخت خود نیز با حسنِ ظنّ و مهربانی پذیرای خالهٔ عزیزتان بودید.

در حقیقت صله‌رحم کردید.ان شاءالله توفیقِ توجّه و رسیدگی به ارحامتان حاصل می‌شود.
از رزق و روزی حلال و خوبی برخوردار شده و بر عمرتان افزوده می‌شود.

الحمد لله خالهٔ شما انسان صالحی است و ظاهرا ملاحظاتی دارد؛ ولی در کنار شما احساسِ آرامش و امنیت را تجربه می‌کند. رابطهٔ نزدیک و خوبی بین شما شکل می‌گیرد.
از اخلاقِ مؤمن، حسنِ ظنِّ به سایر مؤمنین است و شما این صفت خوب را دارید.
همین امر، موجبِ جذب و تمایلِ دیگران نسبت به رابطهٔ با شما می‌شود. البته خوب است در این امر رعایت اعتدال داشته باشید.

خفاش

خفّاش یکی از پرندگانی است که آفرینش شگفت‌انگیزی دارد. همین امر باعث شده است تا حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌اش بیان شود.
در منابع مختلف، نگاه‌های متفاوتی به آن شده است. در منابع ادبی و اسطوره‌ای به شوم بودن و بدشگون بودن آن اشاره می‌کند. این برداشت به کتاب‌های تعبیرِ خواب‌ شرقی و غربی و نیز به سایت‌های تعبیر خواب راه یافته است؛ در صورتی‌که این نگاهِ نادرستی است.
در کشورهای غربی خفاش را به عنوان یک پرندهٔ خوب و مفید برای از بین بردن آفت‌ها، پرورش می‌دهند.

نگاهِ معتبر به خفّاش، بیان حکیمانهٔ امیر‌المؤمنین و ائمه(علیهم‌السلام) است. حضرت، خفّاش را یک منبع خداشناسی معرفی می‌کند.

برای تعبیرِ خفاش نیاز است که به خلقت و خصوصیات او در لسانِ روایات و… بپردازیم.

حضرت علی(علیه‌السلام) در این رابطه فرمودند: پاک و منزه است خدایی که شب را برای خفّاشان چونان روزِ روشن و مایهٔ به‌دست آوردن روزی قرار داد و روز را چونان شبِ تار، مایهٔ آرامش و استراحت آن‌ها انتخاب فرمود. بال‌هایی از گوشت برای پرواز آنها آفرید، تا به هنگام نیازِ به پرواز، از آن استفاده کنند. این بال‌ها چونان لاله‌های گوشند، بدون پر و رگ‌های اصلی؛ اما جای رگ‌ها و نشانه‌های آن‌را به خوبی مشاهده خواهی کرد. برای شب‌ پره‌ها(خفاش) دو بال قرار داد، نه آن‌قدر نازک که درهم بشکند و نه چندان محکم که سنگینی کند. پرواز می‌کند در حالی که فرزندانشان به آنها چسبیده و به مادر پناه برده‌اند. اگر فرود آیند با مادر فرود می‌آیند و اگر بالا روند با مادر اوج می‌گیرند. از مادرانشان جدا نمی‌شوند، تا آن هنگام که اندامِ جوجه، نیرومند و بال‌ها قدرت پرواز کردن پیدا کند و بداند که راه زندگی کردن کدام است و مصالح خویش را بشناسد. ۱

در حقیقت خفّاش، اين موجودِ استثنايى برخلاف اصلِ كلى موجوداتِ زنده، مخصوصاً انسان‌ها كه روز براى آن‌ها ميدانِ تلاشِ معاش و شب قرارگاه استراحت آن‌هاست؛ «وَ جَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاساً. وَ جَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشاً»، روزها به استراحت و شب‌ها برای ذخیرهٔ غذای روزانه تلاش می‌کند، تا خلايق بدانند قدرت خداوند بى‌انتهاست و هر چه اراده كند، انجام می‌دهد.

دربارهٔ خفاش بعضاً در روایاتی این‌گونه بیان شده است: به خفاش آزار نرسانید؛ چرا که این پرنده به مردمان هیچ آزاری نمی‌رساند. مبادا خفاش را بکشید، زیرا خفاش، پرنده‌ای است که خاندان پیامبر اکرم(ص) را دوست می‌دارد.

این توصیفات نشان می‌دهد که خفاش، از احساس‌های عالی نیز برخوردار است، که در میان پرنده‌های دیگر کمتر به چشم  می‌خورد.

حال چرا خفاش روی زمین راه نمی‌رود؟!
پرنده‌های بسیاری را می‌بینیم که هم قدرت پرواز دارند و هم بر روی زمین راه می‌روند. امّا چرا خفاش  یک‌سره در حال پرواز است و هیچ‌گاه به سان پرنده‌های دیگری که بر روی زمین فرود می‌آیند، دیده نشده که روی زمین راه برود؟!

امیرالمؤمنین علی(عیه‌السلام) در پاسخ این سؤال، به منزلت خفاش اشارت می‌کند و می‌فرماید: خفّاش تنها پرنده‌ای است که در کار طواف بیت‌المقدس بوده است. چنین پرنده‌ای را نمی‌توان در سطح پرندگانی فروآورد که چنین جایگاهی را در جهان آفرینش نیافته‌اند.

بر طبق تحقیقات، قدرت شنوایی خفاش نیز در سطح بسیار بالایی می‌باشد؛ به گونه‌ای که حتی در تاریکی شب در یافتنِ مسیر و عبور کردن از موانع به او کمک شایانی می‌کند.
خفّاش در سیر و سیاحتِ شبانهٔ خود، مدیونِ گوش‌هاى خود است. یك دانشمندِ روسى به نام «ژورین» با تجربیاتى ثابت كرده كه اگر گوش‌هاى خفاش را بردارند، نمى‌تواند بدون برخورد به مانع در تاریكى پرواز كند.

تعبیر رویا

با توجه به مطالبی که ذکر شد، به نظر می‌آید که خواهر شما از ویژگی‌های شگفت‌انگیز و جالب توجهی برخوردار است و شاید در آینده بروز و ظهور بیشتری داشته باشد و شما به این شگفتی پی می‌برید. 
ممکن است مزاج ایشان طوری باشد که نسبت به فعّالیّت و کار و تلاش در شب علاقه‌مند بوده و موفّقیت‌های زیادی نیز کسب کند. به نظر می‌آید ایشان کار در روز را دوست نداشته و مایل است در روز بیشتر استراحت کند.
گوش‌های تیزی دارد. گوش، گاه نمادی از مجرای فهم و باورهای آدمی است. تیزگوشی موجب می‌شود که علوم و معارف و مهارت‌ها را سریع‌تر یاد بگیرد و از آگاهی‌های بیشتری برخوردار شود. این امر به پیشرفتِ زندگی او در جنبه‌های مختلف کمک می‌کند.

خواهرتان فردی با ایمان و محبّ اهل بیت(علیهم‌السلام) است و در مسیر معنویت تا درجات بالایی پرواز می‌کند.
به نظر می‌آید ایشان مثل جوجهٔ خفّاش، به مادرتان وابستگی و دل‌بستگی زیادی دارد. بر روی شکمِ مادر نشستن، تعلّق او را به نزدیکی و جدا نشدن از ایشان نشان می‌دهد.(رحم مادر)
مادرتان نیز از این رابطه خشنود است و از هوش و حرف‌شنوی او راضی است.در این مسیر  تربیتش می‌کند و خواهر نیز به این توجّه مادر، عکس العملِ خوبی نشان داده و همراهی می‌کند.

توصیه می‌شود

در جهت رشد استعدادهای خود و خواهر عزیزتان قدم بردارید و با مادر در این‌ راه همراهی کنید.
از تعاملات خود با خانوادهٔ خوبتان در جهت آرامش و رشد و تعالی، نهایتِ بهره را ببرید.
صدقه و احسانِ مستمر به مردم را فراموش نکنید. 

 

۱-خطبه ۱۵۵، نهج‌البلاغه

https://ahlolbait.com/article/15334

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.