جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب تیرهای شیطان

مقاله

خواب تیرهای شیطان

تعبیر خواب تیرهای شیطان چیست؟ 
 خواب دیدم در کنار ضریحی(که نمی‌دونم کجا بود)، پدرم خوابیده بودن. یه نفر گفت: چراغ‌های ضریح رو خاموش کنید. کسی هم خبر داد که دختر عمویم که در دوران عقده، باردارن. 
بعد صحنه عوض شد. یه سری آدمایی بودن که بالِ سفید داشتن و عدهٔ دیگه‌ای شبیه به شیاطین بودن که به سمتمون تیر پرتاب می‌کردن؛ ولی بهمون نمی‌خورد. یکی از این شیطان‌ها را کشتن و زیر خاک دفنش کردن؛ ولی اِنگار زنده بود. سعی داشت خاک‌ها را کنار زده و بالا بیاد. صدای ترسناکی میومد. کسی تلاش می‌کرد که کمکش کنه و روی قبرش شراب ریخت. به پاهای من هم شراب پاشید. سعی داشتم پاهام رو آب بکشم؛ ولی هر چی با آب می‌شستم احساس می‌کردم، بازم پاهام نجسه. تعبیر خواب تیرهای شیطان چیست؟
(مجرد هستم و دغدغه‌هایی نیز برای آینده دارم)

تعبیر خواب

تعبیر خواب تیرهای شیطان و خوابیدن پدر در کنار ضریح، با توجه به تکیه‌گاه‌های رویا، بر مبنای آیات و روایات و حالات شما در عالم واقع تعبیر می‌شود.

گاه رویاهای انسان از ضمیر ناخودآگاهش نشأت می‌گیرد. ممکن است دغدغه‌ها و درگیری‌های ذهنی، پیرامون مسائل مختلف زندگی، در ضمیر ناخودآگاه شما باشد و در رؤیا با این‌گونه نمادها ظهور پیدا می‌کند. در این صورت لازم است علاوه بر صدقه دادن، علل آشفتگی ذهنی و روحی را برطرف کنید و موجبات آرامش خود را فراهم کنید. در هنگام خواب نیز برای دفعِ خواطر توصیه‌هایی که در پایان متذکر می‌شوم را انجام دهید.

۲- این رویا تذکری است، تا مراقبت کنید و از صدمات احتمالی با اعمال و کارهایی ایمن شوید.

پدرِ شما در کنار ضریحی خوابیده بودند. ضریح، نمادی از حضور در حرمِ امام، یا امام‌زاده‌ای است.
امنیت یافتن، حاجت‌روایی، آمرزش گناهان، کسب رزق مادی و معنوی از تعابیر وارد شدن در حرم اولیاء الهی است.
با توجه به ایمان و شرایط و حالات پدر در عالم واقع، دو تعبیر متصوّر است:
۱- قران می‌فرماید:«جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِباساً وَ النَّوْمَ سُباتاً». فرقان،۴۷
 او كسى است كه شب را براى شما پوشش و خواب را آرام‌بخش گرداند.

شب، مثل لباس، حافظ جسم و سلامتى است، چنان‌كه لباس، حافظ بدن است.

ان‌شاءالله ایشان اهل تقوا هستند. در این صورت رشد و تعالی معنویِ بیشتری کسب می‌کنند. رزق مادی حلال و طیبی در کمال راحتی روزی ایشان می‌شود. آمرزشی نصیبشان شده و از هراس و دل‌نگرانی و غمی که دارند، امنیت و سبات می‌یابند. به واسطهٔ عنایت اهل بیت(علیهم‌السلام) آرامشی نصیبشان می‌شود. عیوبی از ایشان از منظر دیگران دور می‌ماند و بر عزّتشان افزوده می‌شود.

۲- احتمال دیگر: ممکن است زمینهٔ رشد معنوی، ایمانی و مادی، برای پدر فراهم شود؛ ولی به دلیل غفلت‌هایی(خواب)، از فیضِ عنایت الهی محروم می‌شوند.
در روایت است که مردم در خواب هستند، وقتی می‌میرند، بیدار می‌شوند.«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا». 

 در زندگى موقعیت‌های معنوی خداوند بر سر راهشان قرار می‌دهد که با غفلت از آن عبور می‌کنند و از بهرهٔ مادی و معنوی، کم‌نصیب می‌شوند. چراغ و نور در حرم نمادی از هدایت و روشن‌گری در امور مختلف زندگی است.

خبرِ بارداری دختر عموی شما ممکن است ناظر بر مشکلی باشد که در ایّام عقد با آن مواجه می‌شوند. البته امید گشایش و فرج در آن بسیار است. احیاناً اگر از امری در رنج هستند، با درایت و مشاوره و دعا و توسل در رفع آن کوشا باشند، ان‌شاءالله با عاقبت به خیری همراه است.

تعبیر خواب تیرهای شیطان

تعبیر خواب تیرهای شیطان هشدار و تذکری برای شماست. در زندگی با افراد و شرایطی مواجه می‌شوید که عده‌ای شما را به سمتِ خیر سوق می‌دهند و برخی به سوی گناه و شر می‌کشانند.
کسانی هستند که از صفات و اخلاقیات زیبا و ایمان خوبی برخوردارند و شما با دیدن سلوک و منشِ آن‌ها نیز به این امر پی می‌برید و می‌توانند راهنمای شما باشند. 
افراد یا فضاها و محیط‌هایی هم هستند که شما را به صفات و رفتارهای نامطلوب سوق می‌دهند.
تیرهایی از شیاطین جن و انس به سوی انسان پرتاب می‌شود، تا او را گمراه کند و از راه راست دور کند.
مثلا نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است.
ممکن است با شرایطی مواجه شوید که این تیرها به سویتان پرتاب می‌شود؛ ولی به دلیل ایمان و عنایت خدا، به شما نمی‌خورد. ان‌شاءالله اگر یاد خدا و حضور او را در دل داشته و به او پناه ببرید، از این مهلکه آسیبی نمی‌بینید.

البته لازم است هوشیار باشید. گاه در ظاهر آسیب‌های شیطان را تمام شده فرض می‌کنید و حتی آثار حذف او را می‌بینید؛ ولی او از طریقی دیگر همراه با سایر سپاهیان خود، به کمک گناهانی دیگر، گویا نیروی تازه‌ای برای تهاجم می‌یابد.

وَ إِخْوانُهُمْ يَمُدُّونَهُمْ فِي الغَيِّ ثُمَّ لا يُقْصِرُونَ. برادرانشان (شيطان صفتان گمراه)، آنان را در انحراف مى‌كشند و نگه مى‌دارند و هيچ كوتاهى نمى‌كنند.

شراب در رویای شما نمادی از پلیدی و آلودگی بوده که از حربه‌های مبارزهٔ شیطان با انسان است.

امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «شُرْبُ الْخَمْرِ مِفْتَاحُ‏ کُلِ‏ شَرٍّ» خوردن شراب، کلید هر شرّی است.

شراب در قرآن به عنوان ابزار شیطان برای گسترش دشمنی و کینه « یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ» نیز معرّفی شده است.

و نیز فرمود: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، شراب و قمار و بت‌ها و تیرهای قرعه پلیدند و از عمل شیطانند. پس از آنها دوری گزینید، باشد که رستگار شوید. ۴۳، نساء

به مایعاتی که با روشی خاص از انگور و خرما و… می‌گیرند، از این جهت خَمْر می‌گویند که این مایعات به جهت مستی‌ که ایجاد می‌کند، بر روی عقل پرده‌ای می‌افکند و نمی‌گذارد که فرد بد را از خوب تشخیص دهد.

مقداری از این شراب به پای شما که نمادی از اعمال انسان است، پاشیده شد. متوجهٔ نجاست آن بودید و سعی کردید آن را برطرف کنید.

به نظر موانعی بر سر راه اعمال صالح و خیر شما قرار می‌گیرد. ممکن است دشمنی و عداوتی در میان باشد، یا زمینهٔ رفتن به مکان‌ها، یا اقدام به انجامِ اعمال نامطلوبی فراهم شود.

الحمد‌لله که با بیدار و هوشیاری سعی در رفع نجاست کردید.

شيطان، به سراغ انسان‌هاى با تقوا و مؤمن نیز مى‌رود، ولی آنان با یاد خدا هوشیار می‌شوند. «انَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ.
همانا كسانى كه تقوا پيشه كرده‌اند، هرگاه وسوسه‌هاى شيطانى به آنان نزديك شود، متوجّه مى‌شوند (و خدا را ياد مى‌كنند)، آنگاه بينا مى‌گردند.

چنان‌كه امام صادق(ع) دربارهٔ اين آيه فرمود: وسوسهٔ گناه به سراغ بنده مى‌آيد، او به ياد خداوند مى‌افتد، متذكّر شده و انجام نمى‌دهد.

دختر خوب و با ایمانی هستی. یاد خدا را در مواجههٔ با گناهان در دلت زنده می‌کنی و ان‌شاءالله خدا نیز شما را بیدار و بصیر می‌کند. گرچه لازم است هوشیاری خود را حفظ کنید و از اسباب مختلف برای از بین بردن مکر شیطان استفاده کنید. 

توصیه می‌شود

بر خدا توکل کنید. راه‌های کید شیطان و طُرُق دفع آن‌را با مطالعه بشناسید. مراقبه و محاسبه نفس داشته باشید. صدقه و احسان به دیگران را از یاد نبرید. استغفار و توبه، پاکی درونی را به همراه دارد و درهای رحمت الهی را به زندگی می‌گشاید. 
به نماز و صبر متمسّک شوید، تا سپری باشد که در برابر شیاطینِ انس و اجن از شما محافظت کند. دعا به درگاه خدا و توسل به اولیای الهی داشته باشید. 
به پدر و مادر خود احسان کنید، تا رضایت و دعایشان، رزق مادی و معنوی را به رویتان بگشاید.
در هنگام خواب برای دفعِ خواطر، آیات ۲۴ تا ۲۶ اعراف را بخوانید. 
آیة الکرسی و دو سورهٔ ناس و فلق را نیز تلاوت کنید.
با دوستان و رفقای خوب و صالحی هم‌نشین شوید. از فضای مجازی به گونه‌ای دُرست بهره بردارید. از فضاهای خاصِّ نامطلوب آن فاصله بگیرید.

ان‌شاء‌الله همسری صالح نصیبتان شود، تا راه تعالی زندگی را با آرامش و به زیبایی طی کنید. 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
2
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.