جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب صدف در کنار دریاچه

مقاله

خواب صدف در کنار دریاچه

تعبیر خواب صدف در کنار دریاچه چیست؟ خواب دیدم شوهر خاله‌ام ویلایی در شمال خریده و همهٔ ما رو دعوت کرده است. ویلا دو طبقه بود. در ویلای کناری، خانم و آقای مسنّی همراه با زن بارداری در تراس نشسته بودن و من رو نگاه می‌کردن. فهمیدم این خانواده، خواستگار سابق من هستن. با دختر خالم به طبقهٔ بالا رفتیم. او می‌خواست از پنجرهٔ خانه کنسرتی برگزار کنه.
اومد بخونه که یه دفعه خواستگار سابقم با حالت عصبانی به همراه آقایی ناشناس وارد شدن و گفتن که شما مجوز ندارین!
آقای همراه، وسیله‌ای دستش بود که با آن تمام افراد رو گشت. گویا چیز مشکوکی دیده بود.
وقتی خواستن برن، تعدادی ورقه به دست دختر خالم دادند.بین ورقه‌ها دو صفحه‌ای دیدم که دست خط من بود. انگار قبلاُ قراردادی با هم نوشته بودیم که چه کارهایی انجام بدیم.
زدم بیرون. رفتم جلوی یه دریاچه که مردم دورش نشسته بودن. چند تا صدف و سنگ قرمز و صورتی برداشتم. خانمی گفت که هر کدوم هزارتومان است. تعبیر خواب صدف در کنار دریاچه چیست؟(مجرد هستم و مشغولیت ذهنی زیادی دارم.)

تعبیر خواب

تعبیر خواب صدف در کنار دریاچه ناظر به نعمتی است که در عالم واقع نصیبتان می‌شود. با توجه به حالات شما در عالم واقع دو احتمال متصور است: ۱- ممکن است به دلیل مشغولیت‌های ذهنی و دغدغه‌هایی که در امر ازدواج دارید، روح و درونتان را مشوّش کرده و فکر و خیال‌های شما در ضمیر ناخودآگاهتان ذخیره شده و در هنگام رؤیا با این نمادها بروز پیدا می‌کند. در این صورت صدقه داده و آیات ۵۴ تا ۵۶ اعراف و آیة‌الکرسی را هنگام خواب تلاوت کنید.

۲- ممکن است این رؤیا حامل پیامی بوده و تذکر و تنبّهی برای شما باشد.
در عالم رؤیا دعوت شوهر خالهٔ خود را پذیرفته و همگی در خانهٔ او جمع بودید. خانه، به جان پناه، امانت، ولایت یافتن، رزق و روزی تعبیر می‌شود.
صلهٔ رحمی صورت گرفت که البته چه در خواب و چه بیداری اگر حدود شرعی در روابط لحاظ شود، برکات مادی و معنوی، سلامتی و طول عمر را به دنبال دارد.
دختر خالهٔ شما قصد اجرای کنسرت از پنجرهٔ خانه را داشت.
در رابطه با آوازه‌خوانی و موسیقی غیر شرعی، روایاتی وارد شده است که قابل توجه است.

امام صادق(ع) فرمودند: خانه‌ای که در آن غنا و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت‌ها در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی‌گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی‌شوند. «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰»
و نیز فرمودند: غنا و آوازه‌خوانی، لانهٔ نفاق و دوروئی و موجب فقر و تنگ‌دستی می‌گردد. وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۷

خواندن آواز دختر خاله و قصد اجرای کنسرتی در مقابل پنجره که فضایی رو به  بیرون خانه دارد و در منظر مردم است، مصداقی از موسیقی غیر شرعی است که پیامدهای خوبی در زندگی ندارد که در روایات اشاره شد.(ممکن است دخترخاله نمادی بر یکی از ارحام باشد.)

شاید شما نیز گاه با ایشان یا یکی از ارحام با این روحیات همراه و موافقید.
به نظر می‌آید با ایشان تعهدی در زمینه‌‌هایی بسته باشید. این تعهّد ضرورتاً به صورت مکتوب نیست، بلکه شاید هم‌سویی و همراهی در باورها، سلایق و اعمالی باشد که مطلوب نبوده و موجب سوء‌ظن دیگران نیز بشود.
ممکن است این رویا اشاره دارد که در عالم واقع برخی از خواستگاران شما به همین دلیل یا مشابه آن، از پیگیری برای ازدواج منصرف شده باشند.

تعبیر خواب صدف و دریاچه

 تعبیر خواب صدف و دریاچه خیر است. از خانه خارج شدید و به کنار دریاچه‌ای رفتید. آب نماد طهارت، علم و حیات است. دریا و دریاچه قدرت و نعمات الهی را نشان می دهد.

امام صادق(ع) فرمودند: اگر مى‌خواهى گستردگى حكمت آفريدگار و كوتاهى و ناچيزىِ دانش آدميان را بدانى، بر آنچه در درياهاست، انديشه كن…
گاه لازم است در وجود خود و آفرینش هستی تأمل و تفکر کنید. در حکمت و قدرت و نعمات الهی اندیشه کنید. از علم و معرفتی بیش از پیش برخوردار شوید. برای نعماتی که خدا به شما بخشیده، شاکر باشید. حقیقت شکر، یاد‌آوری نعمت، رضایت قلبی و ذکر لسانی و بکارگیری نعمات خدا در مسیر رضای اوست که موجب گسترش و افزایش آن است. در حقیقت نتیجهٔ شکرگذاری به شما برمی‌گردد.

در کنار دریاچه چند صدف قرمز و صورتی  انتخاب کردید.
در روایتی منسوب به امام صادق(ع) دیدن صدف در خواب نشانهٔ زن نیکوکار و با ایمان است.
مروارید، گوهری ارزشمند است که در صدف محافظت می‌شود.
همانطور که مروارید در صدف، زیبا و درخشان می‌ماند، زن نیز در صدف حجاب، با طراوت، زیبا و محفوظ می‌‌ماند.
امیرالومنین علی(ع) فرمودند:صیانة المراة انعم لحالها و ادوم لجمالها. محفوظ بودن زن برای سلامتی او مفیدتر است و زیبایی‌اش را با دوام‌تر می‌کند.

ویژگی زنان بهشتی در قرآن کریم نیز این‌گونه بیان شده است: «آن زنان مانند مروارید، در صدف پنهان شده‌اند.»

به طور کلی، صدف نمادی از پوشش و حفاظ، ثروت، زیبایی، راز و امانت است. رازی در وجود مبارک زن که با حفظ حجاب و حیا از دسترس نامحرمان دور می‌ماند تا امانت الهی‌اش محفوظ ماند.(گرچه شاید مردمانی در اطراف ارزشش را کم شمارند(۱٠٠٠ تومان)، ولی در نزد خالق انسان و فطرت آدمی بسی گران‌قدر است.)
رنگ قرمز و صورتی صدف نمادی از تمایل شما به همسری است که روابط عاشقانه و پر شوری را در کنار متانت و حیا تجربه کنید. حیات طیبّی که علاوه بر برطرف شدن نیازهای جسمی، رشد روحی و معنوی را به همراه دارد و توان‌مندی‌های شما را بارز می‌کند.
ان‌شاءالله دیدن صدف در خواب نماد ازدواج با مردی ثروت‌مند، با حیا و مؤمن است.

این انتخاب شما در کنار دریا با کسب علم، معرفت و مهارت و کمک خدا و اولیا‌ء الهی با برکت و میمنت خواهد بود. آن‌چه را دوست دارید که در همسر آیندهٔ خود بیابید، خود بدان پای‌بند باشید.
اگر با دوستان صالح معاشرت کنید، از همانان خواهید بود.

پیامبر مهربانی‌ها فرمود: المرء على دین خلیله و قرینه. انسان بر دین دوست و رفیق خود است و آن کس که تو را در دینت یارى رساند، رفیق شفیق توست.

توصیه

صدقه دهید. در همهٔ امور بر خدای مهربان توکل کنید. توبه و استغفار خصوصاً در ماه شعبان، موجب پاکی، سبک‌بالی، جلب رحمت حق، استجابت دعاست و آدمی را برای ورود به ماه رمضان، ماه مهمانی زیبای خدا، آماده می‌کند. تعاملات و دوستی‌های خود را مراقبه کنید.

در برابر مشکلات، بحران‌ها و مقابلهٔ با شیطان، از صبر و نماز یاری جویید.
قران می‌فرماید: واستعینوا بالصبر والصلاة.
روزه، مصداقی از صبر در روایات است.
به نماز و اوقات آن توجه کنید که ذکر و یاد خداست و برکات مادی و معنوی زیادی دارد.
آیة‌الله بهجت فرمودند: یکی از راه‌های رسیدن به  ازدواجی موفّق و مطلوب، مراقبت از اوقات نماز است.

موفّق و سعادت‌مند باشید.

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.