جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب روضه و کنکور

مقاله

مشاهده تعبیر خواب روضه و کنکور

تعبیر خواب روضه و کنکور چیست ؟

اولش منو مامانم بودیم رفته بودیم پاساژ همون جا مغازه دو نفر از اقوام بود همونجا ها یکی از دخترای فامیل که باهاش دوستم و قبلا هم بیماری غش اینا داشت اونجا مدام غش میکرد جلوتر وارد یه مجلس شدیم یه خونه بزرگی بود همه اقوام بودن اکثر اقوام بودن مجلس حس خوبی داشت منم همونجا تو خواب مثل حال همین روزا دنبال درسم بودم و میگفتم سریع برم درس بخونم  یجا حس کردم روسری ندارم دنبالش گشتیم کلی بعد دیدم نه روی سرمه خیلی عجیب بود یه جاهایی تو خواب دو تا دختر بچه بودن منو دختر خالمو انگولک میکردن انگولک از اون لحاظ که معنی تقریبا بدی داره من میخواستم از اتاق برم بیرون پیش بابام که منو بیاره خونه تا درسامو بخونم تا میخواستم بیام بیرون پسر خالم که انگار صاحب مجلس بود گفت نه نیا از اتاق بیرون اونجا توی خواب حسم این بود که برای این گفت نیا که چون آقایون بلند شده بودن سرپا و داشتن یک دعا آخر روضه رو میخوندن و تموم میکردن انکار چون دختر بودم نباید از روضه آقایون رد میشدم آخرای روضه بودن دعاش یادم نیست ولی یک چیزی مثل سلام به ائمه یا مثلا امن یجیب  بود که من اسم حضرت فاطمه زهرا س رو شنیدم دقیق نمیدونم ولی یجورایی مطمئنم اسم حضرت زهرا س بود اونجا که حس بدی نداشتم تو اتاق موندم تا روضه آقایون تموم شه و رد شم ولی الان که بیدار شدم میگم نکنه خدایی نکرده این تعبیرش بد باشه آخه نذاشتن من از روضه رد شم و بهم گفتن نیا تا تموم شه در کل توی خواب یه مجلس بود که همه اقوام بودن تقریبا و اینکه من اونجا حس راحتی و حس بالامقامی داشتم و اینکه همه بهم حس حسادت داشتن و همچنان نگران درسام بودم که بیام خونه و ادامه بدم بخونم بعدشم که بیدار شدم من خیلی وقته اقوام رو ندیدم و توی مجالس شرکت نکردم چون کنکور دارم این روزا هم دغدغم اینه که واسه ایام عید سالن مطالعه پیدا کنم تا برم بخونم ولی تا الان جایی پیدا نشده (گفتم اینا رو بگم شاید به تعابیر کمک کنه)

 توی خواب حس بالامقامی داشتم و حس خوبی داشتم    دغدغه این روزهام اینه که دنبال سالن مطالعه واسه ایام عید           مجرد

 تعبیر خواب :

تعبیر خواب روضه و کنکور ان شاالله خیر است .

کنکور و علم

علم نوری است که خداوند به قلوب مؤمنان خالص هدیه می‌کند.  امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: لیس العلم بالتعلم و انما هو نور یقع فی قلب من یرید الله تبارک و تعالی ان یهدیه

علم به زیادی دانش آموختن نیست، بلکه نوری است که خداوند در قلب آنکه هدایتش را اراده فرموده وارد می کند.

برای آنکه نور علم در قلبی بتابد، باید آن قلب صیقل داده شود؛ پس مجاهده با نفس، مقدمه ضروری کار دانشجوی علم حقیقی است.

پیامبر اسلام ص: هر که در جستجوى دانش باشد ، بهشت در جستجوى او برآید.مَن کانَ فی طَلَبِ العِلمِ کانَتِ ‏الجَنَّةُ فی طَلَبهِ.

مراد از علم در روایات، علمی است که موجب سعادت اخروی و دنیوی انسان شود. لذا هر علمی که باعث رشد و ترقی الهی بشر شود را شامل میشود، هر چند علم دین قدر میتقن از این روایات است.

«ایها الناس اعلمُوا انّ کمال الدّین طلبُ العلم و العمل به الا و انّ طلبَ العلم اوجبُ علیکم من طلب المال»؛‌ای مردم کمال دین در جستجوی دانش و عمل به آن است و آگاه باشید که تحصیل علم از طلب مال واجب‌تر است. تزکیه مقدمه بر طلب علم است و علمی ارزش دارد که انسان در  دام شبهات و وسواس گرفتار نشود .

السلام :قالَ رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله : إذا رأيتُم رَوضةً من رياضِ الجنّةِ فارْتَعوا فيها. قيلَ : يا رسولَ اللّهِ ، و ما رَوضةُ الجنّةِ؟ فقالَ : مَجالِسُ المؤمنينَ .

امام صادق عليه السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: هرگاه باغى از باغهاى بهشت ديديد، در آن گردش كنيد. عرض شد: اى پيامبر خدا! باغ بهشت چيست؟ فرمود: مجالس مؤمنان .

امام باقر ع فرمودند: «خدا ببخشد بنده‌ای را که نام ما را زنده بدارد…».

به نظر میرسد :

توسل و ارادت شما به اهل بیت (ع) خصوصا حضرت زهرا (س) سبب حضورتان در مجلس روضه اهل بیت(ع) در خواب شده است .

علم آموزی مراحلی دارد که باید طی شود تا به نتیجه مطلوب رسید . دختر بچه هایی که به شما تعرض می کردند نشان از وسوسه هایی دارد که علاوه بر نفس آدمی ، میتواند اطرافیان و چیزهایی باشد که از مسیر اصلی منحرف شوید .

یکی از اصلی ترین مسیرهای زندگی قبل از علم آموزی ، ارادت و توسل به معصوم (ع) است . گاهی این قدر در فکر کنکور و به قولی درسها هستید که از برخی مراسم غافل میشوید .

توجه داشته باشید که علم و علم آموزی زمانی اثر بخش و موفق میباشد که دارای روحی الهی باشد . خوشبختانه ایمان تان هنوز خالی از معنویات نشده است .

عدم رد شدن از مجلس روضه نه به این معناست که تعبیر بدی دارد بلکه ، رعایت موازین شرعی و ماندن در مجلس اهل بیت(ع) بسیارهم خوب است .

عبور از میان افراد نامحرم (آقایان) مناسب نبوده و شرعا باید مراعات نمود . کار درستی انجام دادید . پسر خاله تان هم اقدام درستی کردند و تذکر به جایی دادند .

لذا توجه کنید :

گاهی افراد اگر تذکری در برخی موارد می دهند که لزومی به دلگیری و ناراحتی نیست . عموما افراد از روی دلسوزی و محبت نصیحت و یا تذکر می دهند .

علم آموزی را اگر بر طبق آنچه در روایات توصیه شده و با هدف دنبال کنید یقینا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

گاهی برای آرامش و تمرکز بهتر لازم است استراحتی داشته باشید . صله رحم کنید تا از مزایای آن بهره ببرید . البته در حدی که از برنامه اصلی غافل نشوید . گاه در این ایام به مجالس اهل بیت(ع) توسلی داشته باشید و با حضورتان آرامش روح و فکر پیدا کنید .

سعی کنید با برنامه ریزی دقیق پیش ببرید و مواردی که موجب وسوسه هستند را دورکنید حتی ساده ترین آنها که گوشی همراه باشد . حضور در پاساژ وقتی ضرورتی نداشته باشد از موارد غفلت است .  

اگر هدف خدایی داشته باشید از وسوسه ها و حرفهایی که دیگران دارند هراسی نخواهد بود . اما گاهی افرادی هم هستند که برخی از مسائل در ظرفیت درک آنها نیست . لذا حتما شروع کار و درس را با نام خدا داشته باشید . ۴ قل را تلاوت کنید و سعی کنید وقتی وسوسه به سراغ تان آمد چه وسوسه های فکری و چه جضوری آیات سخره را تلاوت کنید (آیات ۵۴تا۵۶/ اعراف ) .

توسل به حضرت زهرا(س) داشته باشید . یادتان باشد مؤمن مأمور به انجام وظیفه است و نتیجه را باید واگذار به خداوند کنید . شما نهایت سعی را انجام دهید و به خداوند واگذار نمایید . ان شاالله به اندازه تلاش تان نتیجه ای مطلوب دریافت خواهید کرد .

در پناه خداوند باشید . التماس دعا      

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.