جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب معاینه نوزادان

تعبیر خواب معاینه نوزادان
مقاله

مشاهده تعبیر خواب معاینه نوزادان

تعبیر خواب معاینه نوزادان چیست ؟

سلام بنده ساعت ده صبح امروز پنج شنبه خواب دیدم با توجه ب اینکه از بعد نماز صبح خوابم نبرده بود و ساعت هفت ونیم صبح ب سختی خوابیدم .ایا خوابم اصلا تغییر دارد و اینکه خواب دیدم ی مکانی بودم که کلی نوزاد بودن و گروهی اومده بودن واسه معاینه نوزادان، مادرمم بود اونجا دربی داشت که به پشت بام باز میشد درب را باز کردم دیدم همه جا پر از برف است تمام پشت بام های خانه های دیگه و تک تک روی برف ها خانم یا اقا نماز میخواندند کسانی که من نمی دانستم کی هستم بعد پشت بام خودمان را باز کردم دیدم پدرم مشغول نماز خواندن روی برف هست .با توجه ب اینکه مادرم گوینده و مداح اهل بیت ع هست شروع کردن ب گفتن یا ارحم الراحمین یعنی شروع ب مداحی ،که من تعجب کردم آنجا مرد هست چطور مادرم میخواهد بخواند که از خواب بیدار شدم

ممنون میشم اگه تعبیری دارد بفرمائید

احساس بدی نداشتم             متاهل

مشغولیت ذهنی که دارم چون دنبال امر ازدواج و خواستگاری برای پسرم هستم و حال ندار هم هستم

تعبیر خواب :

تعبیر خواب معاینه نوزادان خیر است ان شاالله

  نوزاد نعمتی است که خداوند عطا می کند . روایتی از امام صادق علیه‌السلام ،مبنی بر اینکه آن حضرت فرموده‌اند: «اَلبَنونَ نَعیمٌ وَ البَناتُ حَسَناتٌ وَ اللّه یَسألُ عَنِ النَّعیمِ وَ یُثیبُ عَلَى الحَسَناتِ؛ پسران، نعمت‌اند و دختران خوبى هستند. خداوند، از نعمت‌ها سؤال مى‌کند و به ازای خوبى‌ها پاداش می‌دهد.»

پیامراکرم (ص) : عَلَمُ الایمَان الصَّلاة ( علامت و نشانه ایمان نمازاست ) و  الصَّلاة عِمَادُ دِینُکُم ( نماز، پایه و ستون دین شماست. ) و  اِنَّ الصَّلاة قُربانُ المُؤمِن ( همانانماز خواندن وسیله نزدیکی مؤمن به خداست.)

اما رحمت در خدا به معناى احسان و نعمت است و ارحم الراحمین به معناى بالاترین درجه احسان و بخشایشگری پروردگار نسبت به مخلوقات است.

امام صادق(علیه السلام) در این مورد می‌فرمایند:‌ «إِنَّ لِلَّهِ مَلَكاً یُقَالُ لَهُ إِسْمَاعِیلُ سَاكِنٌ فِی السَّمَاءِ الدُّنْیَا إِذَا قَالَ الْعَبْدُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ سَبْعَ مَرَّاتٍ قَالَ إِسْمَاعِیلُ قَدْ سَمِعَ اللَّهُ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ(سَلْ حَاجَتَكَ) [۴] همانا براى خداوند فرشته‌‏اى است كه به او اسماعیل مى‏‌گویند و او در آسمان دنیا ساكن است هرگاه بنده هفت‌بار بگوید یا ارحم الراحمین، اسماعیل مى‌‏گوید: خداوند كه ارحم الراحمین است صدایت را شنید حاجتت را از او بخواه».

و در روایتی دیگر؛ آن حضرت فرمود: «كَانَ أَبِی إِذَا لَجَّتْ بِهِ الحَاجَةُ یَسْجُدُ مِنْ غَیْرِ صَلاةٍ وَ لَا رُكُوعٍ ثُمَّ یَقُولُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ سَبْعَ مَرَّاتٍ ثُمَّ یَسْأَلُ حَاجَتَهُ ثُمَّ قَالَ مَا قَالَهَا أَحَدٌ إِلَّا قَالَ اللَّهُ تَعَالی هَا أَنَا أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ سَلْ حَاجَتَكَ [۵] وقتی حاجتى پدرم را در فشار می‌گذاشت بدون نماز و ركوع سجده میكرد سپس هفت‌بار می‌گفت: «یا ارحم الرّاحمین» سپس حاجتش را از خدا مى‏‌خواست، سپس فرمود: هیچ كس هفت‌بار این سخن را نمى‌‏گوید مگر این كه خداوند بلند مرتبه مى‌‏فرماید: بله منم ارحم الرّاحمین حاجتت را بخواه».

به این ترتیب :

به نظر می رسد مشغولیات و دغدغه های ذهنی کمی سبب ناامیدی شده است . مشکلات و پیچیدگی های روزمره کمی شما را دلگیر کرده و ناراحت هستید .

در واقع این خواب هم جهت هشدار دارد و هم جهت بشارت . نوزادان نعمتهای خداوند هستند که در اطرافتان وجود داشته و از آن بهره می برید . اما در بسیاری از مواقع توجهی نداریم زیرا استفاده از آنها عادی شده است .

خداوند به ازای استفاده و بهره ای که از نعمتها می شود سوال خواهد کرد ، افرادی که در خواب برای معاینه نوزادان آمده بودند حاکی از همین مطلب است .

مادر همیشه حامی فرزند است در هر سنی که باشیم . درب ورودی به پشت بام ، همان دری است که با ذکر و دعا و در نقطه اوج قرار گرفته است .

برف خیر است و برکت اگر آسیب زا نباشد . ظاهرا شما حس بدی از برف نداشتید ، اما به نظرتان کمی عجیب بوده که نماز بر روی برف خوانده می شود !!

نماز اوج بندگی و عبودیت است . امام جعفر صادق(ع) فرمايد: نماز گذاشتن در خواب ايمني، شادي، عز وجاه، رستگاري، يافتن مراد، نقصان است .

ذکر « یا ارحم الراحمین » مادر همراه با نماز پدر بسیار مورد عنایت خداوند است .

امام علی (ع) : خداوند ـ تبارک و تعالی ـ تصمیم مى‌‏گیرد که همۀ اهل زمین را [به خاطر گناهانشان] عذاب نماید، بدون آن که حتّى یک نفرشان را استثنا کند؛ امّا چون پیرانى را که به سوى نماز، گام بر مى‌‏دارند و کودکانى را که قرآن مى‌‏آموزند، مى‌‏بیند، بر آنان رحم مى‌‏آورد و عذاب را از آنان به تأخیر مى‌‏افکند .

پیامبر اکرم (ص) : موضِعِ الصَّلاة مِنَ الدِّین کَموضِعِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَد  جایگاه نماز در دین ، مانند جایگاه سر در بدن است.

نا امیدی از درگاه خداوند سبب می شود تا توکل تان کم رنگ شود و به عوامل دیگری متوسل شوید . در صورتی که عوامل همه تحت امر خداوندی و حکمت ، مصلحت و در نهایت رحمت خداوند اثر گذاری خواهند داشت .

به نعمتها توجه کنید و شاکر باشید . وجود برف بر روی پشت بام ها دو احتمال را می رساند :

برف نعمت است تا وقتی که برای شما آسیب رسان نباشد ، اما اگر احساس ناراحتی و تعجب از آن داشتید با اقامه نماز می توانید بلا و آسیب را برطرف نمایید .

 امام صادق عليه السلام: مَنْ قَبِلَ اللهُ مِنْهُ صَلاةً واحِدَةً لَمْ يُعَذِّبْهُ وَ مَنْ قَبِلَ مِنْهُ حَسَنَةً لَمْ يُعَذِّبْهُ . خداوند از هر كس يك نماز و يا يك كار نيك قبول كند، عذابش نمى نمايد.

  احتمال دیگر : برف رزق و روزی ، برکت و نعمتی است که خداوند برای همه انسانها قرار داده است . احسان و نعمت ( الرحم الراحمین ) بالاترین احسان و بخشش خداوند است که هم جنبه عمومی و هم خصوص برخی افراد خواهد بود .

خداوند می فرماید : مرا بخوانید تا استجابت کنم شما را . به خداوند توکل کنید و اهل بیت (ع) را واسطه ای برای حاجات قرار داده ، تلاش داشته باشید و نتیجه را به خداوند و ارحم الراحمین واگذار نمایید .

دعای پدر و مادر از جمله دعاهایی هستند که به عرش رفته و ان شاالله به اجابت خواهند رسید . ولی باید بدانید که اگرتأخیر در دعا به وجود بیاید حتما حکتی در آن نهفته شده . ( فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً . إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً ) پس (بدان كه) با هر سختى آسانى است. آرى، با هر دشوارى آسانى است .

دا گر ز حکمت ببندد دَری         ز رَحمَت گُشاید درِ دیگری

صبور باشید و با آرامش باشید . آرامش خانواده در گرو آرامش مادر و محور خانواده است .

در پناه خداوند باشید .  

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 تعبیر رویا
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
1
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.