جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب آفرینش عباس ع از آسمان

مقاله

خواب آفرینش عباس از آسمان

تعبیر خواب آفرینش عباس ع از آسمان چیست؟ خواب دیدم، یک آیه از قرآن را با معنی‌اش خواندم.  در آن‌ تدبّر کرده و تفسیر کردم.  آیه، دربارهٔ آسمان و عظمت و بزرگیش بود. یک دفعه عمّه‌ام صدایم کرد.  نزدش رفتم. آیه‌ای را به من نشان داد که نصف آن در صفحهٔ قبل نوشته شده بود که: ما آسمانِ بزرگ و پهناور را آوردیم. در بالای صفحهٔ بعدش نوشته بود: و از آن عباس را آوردیم. در حالی‌که  احساس نشاط و شادی داشتم؛ ولی بسیار متعجّب بودم. اصلاً نفهمیدم، منظورش چیست. خواستم بپرسم، که از خواب بیدار شدم. 

 

تعبیر خواب آفرینش عباس از آسمان 

تعبیر خواب آفرینش عباس ع از آسمان، نمادی از عظمتِ وجودی حضرت بوده و برای شما نیز پیام‌ دارد. یک آیهٔ قرآن را در رابطه با عظمت آسمان همراه با تأمّل و تدبّر بررسی کردید… 

تلاوت و تدبر در قرآن 

 تلاوت و تدبر در قرآن موجب شفا و طراوت قلب است. علی(ع) فرمودند
قرآن را فرا‌گیرید، زیرا قرآن بهترین حرف نو و جدید است. در آن عمیقاً اندیشه کنید؛ زیرا آن بهار قلب‌هاست. به وسیلهٔ نورِ آن شفا گیرید؛ زیرا آن شفای سینه‌هاست.»

همهٔ روایاتی که به نحوی قرآن را بهار قلب‌ها، چشمهٔ علم برای علماء، مایهٔ حیاتِ قلوب و امثال آن‌ها شمرده‌اند، کنایه از سفارش به تدبّر در قرآن کریم می‌باشد.عالمان واقعی هنگام برخورد با آیات الهی به تدبّر و تفکّر پرداخته، راه‌های هدایت و سعادت را جستجو می‌کنند.

تدبّر در قرآن، یعنی تلاوت آیات و عبور از الفاظ آن و رسیدن به عمق معنا، پیام‌ها، درس‌ها، انذارها، تبشیرها و رهنمودهای آن است.  علی (ع) در این رابطه می‌فرماید:
«تَدَبَّرُوا آیاتِ القُرآنِ وَاعْتَبِرُوا بِهِ فَإنَّهُ أَبْلَغُ الْعِبَرِ. در آیات قرآن تدبّر کنید و به وسیله آن عبرت گیرید؛ چرا که تدبّر در آن رساترین عبرت‌هاست.

بنابراین، حقیقتِ تدبّر در آیات قرآن همان تلاوت راستین است که از قرائت آیات شروع و با تأمّل و تعمّق در معنا و پیام‌ها و خواسته‌ها، ادامه می یابد و با تعهّد و التزام و عمل به مضامین آنها، ختم می‌گردد.

عظمت آسمان‌ها 

 عظمت آسمان‌ها ستودنی و نشانه‌ای برای عقلاء است.

قرآن می‌فرماید: «إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ … لآيَاتٍ لِّأُوْلِي الألْبَابِ.» 

«مسلّما در آفرينش آسمان‌ها…، نشانه‌های روشنی برای صاحبان خرد و عقل است.»

وسعت آسمان‌ها آن‌چنان است كه نه تنها پيمودن آن با وسائل ساخته دست بشر غيرممكن به‌نظر مى‌رسد؛ بلكه اگر بر بال و پر ذرات نور  سوار شويم و راهى آسمان‌ها گرديم، باز ميلياردها سال نورى طول مى کشد، تا بتوانيم بخش شناخته شدهٔ اين جهان را سير كنيم.

 هر قدر تلسكوپ‌ها و دوربين‌هاى عظيمِ نجومی بزرگ‌تر و دقيق‌تر مى‌شود، جهان‌هاى تازه‌اى براى ما كشف می‌گردد. معلوم نيست كه در ماوراى آن‌چه مى‌بينيم و مى‌شناسيم، چه عوالمى وجود دارد. اى بسا آن‌چه با عظيم‌ترين تلسكوپ‌ها ديده مى‌شود؛ فقط گوشهٔ كوچك و ناچيزى از اين جهان پهناور باشد. يكى از دانشمندان در همين زمينه مى‌گويد: تمام اين دنياى عظيمی که مى‌بزنیم، جز ذرهٔ كوچكِ بى‌مقدارى، از يك دنياى عظيم‌تر نيست.

خداوندِ عالم به این آسمان عظیم و زیبائی‌هایش در قرآن قسم می‌خورد و می‌فرماید :  
وَ السَّماءِ ذاتِ الْحُبُكِ.
قسم به آسمان! كه داراى چين و شكن‌هاى زيباست.

 ابوحمزه‌ی ثمالی از امام باقر(ع) روایت می‌کند، که فرمود: در آیه: وَ السَّمَاء ذَاتِ الحُبُکِ؛ منظور از آسمان، رسول خدا(ص) می‌باشد و منظور از بافته شده، حضرت علی(ع) می‌باشد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۱۰۴

أمیرالمؤمنین(ع): ذاتِ الحبُک ذاتُ الطَّرائِقِ الْحَسَنَهًِْ إلی قَوْلِهِ وَ قیلَ ذاتُ الْحُسْنِ وَ الزّینَهًِْ.
امام علی(ع) صاحب راه و روش‌های نیکو و زیباست و گفته شده همان کمال و زینت است. 

امام رضا(ع) مقام و عظمت و  سایه افکنی امام(ع) را بر بندگان خدا به آسمان بالای سر تشبیه کرده‌اند:

والشمس المضیئة، والسماء الظلیلة، والارض البسیطة، والعین الغزیرة، و الغدیر والروضة .
 امام ع خورشیدی‌ است فروزنده ، آسمانی است، سایه دهنده و ..

 

تعبیر رویا

الحمد‌لله از ایمان و اعتقاد خوبی برخوردارید. نسبت به تأمّل و تدبّر در آیات الهی توجه دارید. معارف ناب و عبرت‌های زیبایی را در زندگی دریافت می‌کنید، که شفای سینه و روشن‌گر زندگی شماست .

تدبّر در آسمان، شما را به معرفتی بالاتر می‌رساند و عظمت الهی را در صحنه‌های زندگی خود در می‌یابید.  این امر بینشی به شما می‌دهد که غیر خدا در نظرتان کوچک می‌شود.  به دنبال آن، آثار زیبایی در نیّت و اعمال شما ایجاد می‌شود .
عمّه خانمِ با معرفتی دارید. ایشان، نقش خوبی در افزایشِ بینش ولایی شما دارند .

در صفحه‌ای از قرآن، عظمتِ آسمان ذکر شد و در ابتدای صفحه بعدش دربارهٔ خلقت حضرت عباس(ع) از آسمان نوشته بود. 

طبق روایات، در ذیل آیه‌ای که متذکر شدیم، منظور از آسمان، رسول خدا (ص) و منظور از زیبایی‌های بافته شدهٔ آن، امیرالمؤمنین(ع) است. وجود مقدس  حضرت عباس ع  بافته شده و تربیت شده‌ی علی ع بوده و نمادی از راه و روش و منش نیکوی ولایی ایشان است و از همان عظمتِ ولایی حجةالله الاعظم(ع) خلق شده‌اند. ایشان در عرصه‌های مختلف زندگی صاحب روش‌های بسیار زیبا و نیکویی بودند .

این رؤیا برای شما موجب معرفت افزایی و بینش و بصیرتی بیش از پیش است. 
نمادی بر این است که از ایشان الگو گرفته و در اخلاق و‌ منش و ولایت مداری درس بگیرید. بدین‌سان  شما نیز متّصل به آسمان شده و از عظمت روحی و معنوی زیادی برخوردار می‌شوید. ان‌شاء‌الله در سایه سارِ عنایتِ باب‌الحوائج، دعایتان به آسمان و نزد ایشان‌ بالا می‌رود و با توجه به مصلحت شما به اجابت می‌رسد . 

 

توصیه می‌شود
نسبت به تلاوت قرآن و تدبّر در آن ملازمت کنید. در روایت است که مؤمن حداقل روزی ۵۰ آیه تلاوت می‌کند. این امر برکات مادی و معنوی و معرفتی برای شما دارد. 

از قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، این دو گوهر گران‌بها، جدا نشوید. برای حضرت عباس (ع) نذری کنید،  تا ان‌شاءالله حاجت شما به اجابت برسد. می‌توانید نذر فرهنگی کنید، برای این‌که پرچم اهل‌بیت(ع) برافراشته گردد. 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
4
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.