جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب شهید سلیمانی

مقاله

خواب شهید سلیمانی

تعبیر خواب شهید سلیمانی چیست؟
خواب شهید حاج قاسم سلیمانی را دیدم. خیلی واقعی بود. انگار اصلاً خواب نبودم. از ایشان خواهش کردم، دعا کند که شهید شوم. چند خواهش دیگر هم‌ کردم که متاسفأنه یادم نیست.تعبیر خواب شهید سلیمانی چیست؟(خانم متاهلی هستم)

تعبیر خواب

تعبیر خواب شهید سلیمانی بسیار خیر است و برکات زیادی در عالم واقع برای شما دارد.

علّامه طباطبایی می‌فرماید: اگر کسی خواب ببیند با شهید شناخته شده‌ای(مانند شهید قاسم سلیمانی) حرف می‌زند، تعبیرش این است که به یکی از آرزوها و حاجات بزرگ خود دست می‌یابد. در میان مردم، والدین و خانوادهٔ خود به مقام والایی می‌رسد.

امام صادق(علیه‌السلام) در رابطه با تعبیر دیدار با شهدا می‌فرماید: روشنایی، از بین رفتن تاریکی‌ها و فقر و تنگ‌دستی از تعابیر آن است.

الحمدلله به شهدا علاقه‌مندید. به طور خاص سردار دل‌ها را دوست دارید.
انسان‌ها هر کس را که دوست دارند، با او محشور می‌شوند.

شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند. به دلیل جایگاه والا و روح بلندشان در صورتی که فردی خالصانه به آنان توجه کند و یا در امری توسلی داشته باشد، سخنانش را می‌شنوند. اگر حاجتی دارد و به صلاحش باشد، او را به خواستهٔ خود می‌رسانند. شما و هر کس دیگر نیز با عشق‌ورزی و تبعیت از راه شهدا، با آنان قرین و مصاحبید.
حاجتی دارید برآوردهٔ به خیر می‌شود. آرزوی شهادت دارید و از سردار نیز خواستید تا برایتان دعا کند. ان‌شاءالله حاجت روا می‌شوید.

شهید و شهادت 

شهید و شهادت، مقام والایی است که آرزوی هر انسان مؤمن، مجاهد و آزاده‌ای است.

شهادت یک معنای خاص و یک معنای عام دارد. معنای عام آن این است که انسان در مسیر انجام‌ وظیفهٔ الهی کشته شود یا بمیرد، اجر شهید دارد. اما شهید در معنای خاص آن، کسی است که در جهاد، همراه با امام(علیه‌السلام) یا نائب خاص امام کشته شود به‌شرط آنکه در میدان جنگ بمیرد و همچنین است کسی که برای حفظ نظام اسلامی کشته گردد.

در توضیح این مطلب متذکر می‌شویم که:

جنگ در راه خدا و كشته شدن در میدان جنگ فضیلتی بسیار بزرگ است؛ اما با این همه، جنگ و جهاد با دشمنان ظاهری و خارجی دین، “جهاد اصغر” است. جهاد با نفس، شیطان و دشمن درونی، “جهاد اكبر” است.
سالك و رهرو توحیدی شدن و در میدان جهاد با نفس و شیطان به شهادت رسیدن، ارزشی بالاتر دارد. این میدان و این جهاد، همیشگی است و تعطیل شدنی نمی‌باشد.

اگر فردی به توحید، نبوت، امامت و معاد ایمان آورد و در صراط بندگی بوده و از محرمات دوری کند، به واجبات عمل كرده و در صدد كسب رضای خدا باشد و از موجبات خشم خدا دوری جوید، در حال جهاد و مبارزه است. اگر در این زمان و در این حال بمیرد ، شهید به حساب آمده و اجر شهید نصیبش می‌شود. مثلا خانمی که در زندگی زناشویی خود با تحمل رنج و سختی، خوب شوهرداری می‌کند، طبق روایت اجر مجاهد را دارد. طبعاً اگر از دنیا برود، با وجود ویژگی‌های مذکور، درجاتی از اجر شهید را دارد.

امام الحسین(علیه‌السلام) قال: ما من شيعتنا إلّا صدّيق، شهيد. قيل: أنّي يكون ذلك و عامّتهم يموتون علي فرشهم؟! فقال: أما تتلو كتاب اللّه في الحديد” وَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ” الآية. قال: لو كان الشّهداء كما يقولون، كان الشّهداء قليلا.
امام حسین(علیه‌السلام) فرمود: شیعیان ما “صدّیق” یا “شهید” هستند. عرض كردند: چگونه ممكن است در حالی‌كه غالب شیعیان در بسترشان از دنیا می‌روند؟ امام فرمود: مگر كلام خدا در سورهٔ حدید را نخوانده‌ای كه می‌فرماید: “وَ الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ… كسانی كه به خدا و رسولانش ايمان آوردند، آن‌ها صدّيقين و شهدا هستند و در نزد پروردگارشانند. بعد امام ادامه دادند: اگر شهیدان فقط كشته‌شدگانِ در میدان قتال با دشمن خارجی باشند، كه بسیار كم خواهند بود.

منهال قصّاب گوید: به امام صادق(علیه‌السلام) عرض كردم: دعا كنید شهادت روزی من شود. امام فرمود: مؤمن، اگر در حال ایمان و عمل صالح بمیرد، در هر جا از دنیا برود، شهید است.

بنابر این جهاد با نفس از قتال با دشمن خارجی سخت‌تر و ارزشمندتر است و قتال با دشمن خارجی هم زمانی ارزشمند است كه از مصادیق جهاد با نفس باشد. یعنی برای كسب رضای خدا و از بین بردن دشمنان خدا، دین و بندگان او باشد.

تعبیر رؤیا

الحمد‌لله از ایمان، ولایت و محبت به اولیای الهی برخوردارید. این آرزو و درخواست شما نشان از تعالی روح بلندتان دارد. از درجات ایمانی و ولایی بالاتری برخوردار می‌شوید. توفیق جهاد با نفس می‌یابید. با دعای شهید، صفات مذمومی را در وجود خود از بین برده و اخلاق حمیده را جایگزینش می‌کنید. در زندگی خانوادگی توفیق همسرداری خوبی پیدا کرده و روشنایی و صفای درونی می‌یابید. از فقر و تنگ‌دستی فاصله می‌گیرید. رزق و روزی شما افزوده می‌شود.

ممکن است در مسیر علمی موفقیت‌هایی کسب کنید و خالصانه به مؤمنین و کشور اسلامی خود خدمت کنید. مثلا علم و معرفتی کسب کرده و در جهت پاسخ‌گویی به شبهات، از مرزهای اعتقادی-سیاسی مردم، در فضای مجازی یا حقیقی دفاع می‌کنید. در روایت است، کسی که در مسیر علم الهی باشد، اگر مرگش فرا برسد، شهید است.

و نیز پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌اله) فرمود:«مَنْ ماتَ عَلی حُبِّ آلِ محمّد ماتَ شَهِیْداً». کسی که با دوستی خاندان ‌محمد(صلی‌الله‌علیه‌و‌اله) از دنیا برود، شهید به شمار خواهد آمد.

«وَ الَّذینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِک هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ…»
و کسانى که به خدا و رسولان او ایمان آوردند ایشان نزد پروردگارشان همان راست‌‌گویان و شهدا هستند.

توصیه می‌شود

با سردار سلیمانی مأنوس شوید. در زندگی و رفتار هایش تأمل کنید و الگو بگیرید.
سردار می‌گفت: کسی شهید می‌شود که شهید زندگی کند.
در اعمال خیرتان ایشان را شریک کنید، تا هدایایی از سوی شما برایش فرستاده شود و دعاگو و همراهتان باشد.

ان‌شاءالله از عمری طولانی و پربرکت برخوردار شوید و رحلت شما به سوی امام حسین(علیه‌السلام) و سایر شهدا، با شهادت باشد.

این نیز مقالهٔ خوب و مرتبطی است، لطفا مطالعه کنید.

اعمالي كه اجر شهيد دارد. /!۸https:/www.porseman.com/!28

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظر
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
8
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.