جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب پرچم حضرت زهرا س

مقاله

خواب پرچم حضرت زهرا س

تعبیر خواب پرچم حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و اهل بیت و برافراشتن آن چیست؟ مدتی است خواب پرچم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را می‌بینم که از آن‌ها محافظت می‌کنم.
یک‌بار خواب دیدم که پرچم سرخ امام حسین(علیه‌السلام) روی زمین افتاده است و مردم به آن بی‌توجه بودند. برای این‌که به پرچم بی‌حرمتی نشود، آن‌را از روی زمین برداشتم.

بار دیگر خواب پرچم مشکی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را در هیئتی دیدم. روبروی پرچم ایستاده بودم. کسی به من گفت که خیلی وقت نداری، می‌میری.

بار دیگر خواب دیدم خادم هیئت هستم و باران شدیداً می‌بارید. به همراه عدّه‌ای از خانم‌ها پرچم مشکی امام حسین(علیه‌السلام) را برای اینکه خیس نشود، به داخل هیئت بردیم.
بار آخر خواب دیدم در یک نمایشگاهِ یادوارهٔ شهدا هستم. ماکتِ شهیدی را روی زمین در حال شهادت گذاشته بودند. دست ماکت پرچم زرد‌رنگی بود و مشخص نبود اسم کدام‌یک از اهل بیت بر روی آن است. من پرچم را صاف و دُرست کردم. سپس دیدم که با رنگ سبز روی آن اسم یا رسول‌الله(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ) نوشته شده بود.

تعبیر خواب پرچم حضرت زهرا و اهل بیت(عَلیهم‌السَّلام) و بر افراشتن آن چیست؟

 

 تعبیر خواب پرچم حضرت زهرا (س) 

تعبیر خواب پرچم حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و اهل بیت(علیهم‌السَّلام) و بر افراشتن آن، نمادی از محبت و علاقهٔ شما به رسول خدا(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ) و اهل‌بیت آن حضرت است. ان‌شاءالله در عالم واقع توفیق تبلیغ مکتب ناب ولایی نصیبتان می‌شود. در تبیین و تعبیر این رؤیاها نکاتی بیان می‌شود: 

 

 پرچم اهل ‌بیت(ع) 

برافراشتن پرچم اهل‌بیت در خواب نمادی از توفیق هدایت‌گری مردم همراه با خیر و برکت مادی و معنوی برای شماست. 

پرچم از قديم‌الايام سمبل اتّحاد و تمایز در جنگ‌ها به شمار می‌رفته و همواره حائز اهمیت بوده است. پس از ظهور اسلام نیز پرچم ماهیت خود را از دست نداد و معنا، ارزش و منزلت خود را حفظ کرد.
امیرالمؤمنین(علیه‌السَّلام) درباره پرچم و اهمیت حفظ آن توسط سربازان اسلام می‌فرماید: «هرگز پرچمتان را از جای خودش حرکت نداده و دور آن را خالی نکنید و آن‌را جز به دست شجاعانتان نسپارید.»

از سیرهٔ عملی بزرگان دین نیز فهمیده می‌شود که نسبت به پرچم منتسب به اهل‌بیت توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

پرچم، به عنوان سنبلی از اعتقادات، فرهنگ و مذهب یک کشور یا امتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پرچم‌ها در رؤیای شما نمادی از مکتب تشیع و اهل بیت است که شما دغدغهٔ حفظ آن‌را داشتید.

اسماءِ روی پرچم و رنگ‌های آن نیز دارای معانی و نمایان‌گر ویژگی‌ها و اهداف مکتب حق  است.

رنگ سبز، نمادی از سادات و اهل‌بیت است. چنان‌چه بعد از اعلام ولایت‌عهدی امام رضا(علیه‌السَّلام) دستور به پوشیدن لباس سبز داده شد. البته ممکن است انتخاب رنگ سبز برای پوششِ افراد منتسب به اهل‌بیت و دوست‌داران آنان، برگرفته از قرآن باشد که لباس اهل بهشت را به رنگ سبز توصیف کرده است.
قران می‌فرماید: عالِیَهُمْ ثِیابُ سُندُسٍ خُضْرٌ. سورهٔ انسان، آیهٔ ۲۱

رنگ سرخ، نشانی از شهامت و شهادت در مسیر حق و نمادی از فعّاليت و قيام شجاعانه و مظلومیت اباعبد‌الله(علیه‌السَّلام) و انتقام از دشمنان آنان است.

پرچم سیاه در هَیَئات، نمادی از عزا، ماتم، غم شیعیان و محبین  حضرات معصومین(علیهم‌السَّلام) برای مصائب آنان در راه خدا، در جهت هدایت امت است.

در عرفِ بسیاری از مردم نیز رنگ سیاه نشانه‌ای از عزا و ماتم است. همان‌گونه که امام حسن( علیه‌السَّلام) بعد از شهادت امام علی(علیه‌السلام) در حالی‌که جامه‌های سیاه پوشیده بود به سوی مردم بیرون آمد و برای آنان خطبه خواند، یا بعد از شهادت امام حسین(علیه‌السلام) ، زنان بنی‌هاشم لباس سیاه و خشن بر تن کردند.

در این رؤیاها، شما بزرگوار دغدغهٔ برپا داشتن پرچم‌های منتسب به اهل بیت را داشتید. در حقیقت رؤیا نمادی از اعتقادات ناب شما و حرکت و تلاش در راستای آن است. این حرکت نمودهای مختلفی دارد.
مثلاً در جامعه و اطراف خود با صحنه‌هایی مواجه می‌شوید که مردم در قالب‌های مختلف نسبت به احکام و ارزش‌های دینی و هدف و سیرهٔ اولیاء الهی بی‌تفاوت بوده و گاه حریم شکنی می‌کنند.
ان‌شاءالله برای حفظ این حریم‌ها و برافرازی نام اهل بیت به طُرُق مختلف توفیق پیدا می‌کنید.

ممکن است در فضای مجازی برای برطرف کردن شبهات دینی و اعتقادی مردم تلاش کنید یا در فضای حقیقی مبلّغ اسلام ناب محمدی(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ) شوید. شاید در عرصه‌هایی  وارد شوید و در کنار مؤمنین، توفیق خدمت‌گزاری پیدا کنید. جایی که معارف ناب  ولایی را در قالب‌هایی مؤثر به ایتام آل محمد(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ) تعلیم می‌دهند، تا پرچم اهل‌بیت را برافرازند. 
(مثلا در سایت مردمی تعبیر خواب ناب فعالیت‌هایی خالصانه‌ با هدف بالا بردن پرچم و نام اهل بیت(علیهم‌السلام)صورت می‌گیرد. در  عرصهٔ تعبیر خواب گاه کسانی هستند که در قالب کتاب‌ها و سایت‌های تعبیری، مردم را گمراه می‌کنند، تا پرچم اهل بیت زمین بماند. حضور و همراهی مادی و معنوی در این صحنهٔ غریب، زمینه‌ای برای احیای مکتب فاطمی(سَلام‌ُالله‌عَلیْها) است. هر کس می‌تواند یار این طریق شود و به فضل الهی پرچم بی‌بی دو عالم و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را در این زمینه، در عالم بالا ببرد و باقیات‌الصالحات پر برکتی را رقم زند.) 

در جایی پرچم سرخ  امام حسین(علیه‌السلام) را از زمین برداشتید. ان‌شاءالله در عالم واقع نسبت به تبیین قیام امام، مردم را آگاه می کنید.
چراکه هر زمان عاشورا و هر روز کربلاست و مؤمنین باید در این امتحانات الهی، آگاه و هوشیار بوده و هم‌سو با ماه بنی هاشم، علم‌دار کربلا، از راه ولایت دفاع می‌کنند.

ان‌شاءالله نسبت به معارف ناب فاطمی معارف بیشتری نصیبتان می‌شود. با توجه به نام مبارک زهرا که به معنای درخشندگی است، نور علم و ایمان را بیش از پیش از حضرتش کسب می‌کنید.
در روایت است که خدای عزّوجلّ فاطمه(سَلام‌ُالله‌عَلیْها) را از نور عظمت خود خلق کرده است. وقتی نور وجود آن حضرت طلوع کرد ،آسمان‌ها و زمین روشن شد و چشم ملائکه را خیره کرد. ملائکه برای خدا به سجده افتادند و گفتند: پروردگارا این نور چیست؟ خدای‌ تعالی فرمود: این نوری است از نور من که او را در آسمان قرار داده‌ام و او را از عظمت خود خلق کرده‌ام. او را از صلب پیغمبری از پیغمبرانم که برترین و افضل پیامبران است بیرون آوردم و من از این نور، ائمه و پیشوایانی که به انجام فرامینم قیام می‌کنند، خارج می‌نمایم. آن‌ها مردم را به حق  هدایت می‌کنند و  آن‌ها را خلفای خود در زمین بعد از قطع شدن وحی قرار می‌دهم.

اگر به توصیه‌ها و ارزش‌های ناب حضرت مادر(سَلام‌ُالله‌عَلیْها) توجه کرده و برای مردان و زنان جامعهٔ خود در قالب فضای مجازی یا حقیقی  نشر دهید، به واسطهٔ عنایت حضرت، به نور وجودی ایشان متصل می‌شوید.

 

در رؤیا گفته شد که وقت ندارید. آری زندگی آدمی اگر صد سال هم باشد به فرمودهٔ قرآن، گویا دو روزی بیش نیست و باید فرصت‌ها را در مسیر حق از دست نداد. ان شاءالله با عمری طولانی و با برکت توفیق خدمت‌گزاری دارید. 

با نیت‌های خیر و اعمال صالحی که انجام می‌دهید، گویا خادم اهل‌بیت  و پرچم‌دار راهشان هستید. جایی که حس می‌کنید خطری متوجه اعتقاد مردم است، با اعمال و راه‌کارهای مختلف هادی و راهبرشان می‌شوید. به حضرت علم‌دار متوسل شوید و پرچم‌داری را الهام گرفته و توفیقش را طلب کنید.

این‌گونه است که راه شهدای کربلا، شهدای انقلاب و جنگ و مدافعان حرم را که همگی زیر پرچم اسلام و اهل بیت و برای دفاع از حرم به شهادت رسیدند، در حد توان خود زنده نگه می‌دارید.
رنگ زرد، نشاط‌بخش بوده و موجب چشم‌روشنی است. نام رسول خدا(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ)  به رنگ سبز بر روی پرچم، نمادی از اتحاد مسلمین حول محور نبوت و ولایت است که سرانجام  هادی همهٔ امت اسلامی به زیر پرچم امام زمان(علیه‌السلام) و موجب سُرور و بهجت حقیقی است.
پرچمی که جزء میراث نبوت و ولایت است که در دستان مبارک ایشان به امانت است.
در حقیقت همهٔ کارها و توفیقات شما و مؤمنین، زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(علیه‌السلام) است.

پرچمِ پیامبر(صَلَّی‌اللَّهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ) که جبرئیل در روز بدر برای پیامبر آورد و با به اهتزاز درآمدش مسلمانان پیروز شدند، همراه مهدی(علیه‌السلام) خواهد بود. علی(علیه‌السلام) نیز در بصره این پرچم را به اهتزاز درآورد و چشم فتنه را کور کرد. مؤمنان اصرار ورزیدند، حضرت پرچم را در صفّین نیز باز کند، ولی نپذیرفت و فرمود: این پرچمی است که بعد از من کسی جز حضرت قائم(علیه‌السلام) آن‌را به اهتزاز درنمی‌آورد. معجم احادیث الامام المهدی، ج ۳، ص ۳۸۶.

ان‌شاءالله از منتظران حضرت مهدی(علیه‌السلام) هستید. فرصت‌ها را غنیمت بشمرید. مجالس روضه برپا کنید و معارف دینی را برای مردم تبیین کنید. 

ان‌شاءالله دین خدا را یاری می‌کنید و خدا نیز وعده داده است که شما را یاری می‌کند.
مصداق یاری خدا در دنیا و آخرت  آمرزش گناهان، رزق مادی و معنوی، فرزندان صالح، طول عمر با عزت، حیات طیب و توفیق یاری امام زمان(علیه‌السلام) است که مصداق‌هایی از تعابیر رؤیاهای شما نیز هست. 

توفیقتان روز افزون. 

 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.