جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقاله تعبیر خواب اشک و توسل

مقاله

خواب اشک و توسل

تعبیر خواب اشک و توسل چیست؟ درخواب از موضوعی ناراحت بودم و به درگاه خدا اشک می‌ریختم و از او کمک می‌خواستم.
بعد خود را وسط پذیرایی خونمون دیدم که یک پارچه بزرگ به شکل L و به رنگ سفید و صورتی بود و روی آن پارچه اسم ۱۴ معصوم نوشته شده بود. نشستم و  پارچه رو در دستانم گرفتم و ۱۴ معصوم را در حالت گریه صدا کرده و به آنان توسل پیدا کردم. بعد از این‌که ازشون کمک خواستم انگار حالم بهتر شد. تعبیر خواب اشک و توسل چیست؟

(مجرد هستم)

 

تعبیر خواب  

تعبیر خواب اشک و توسل به ۱۴ معصوم بسیار خیر و مبارک است.

در خانهٔ خود با اشک‌ چشم و توسل از خدا کمک خواستید .
خانه جان‌پناه انسان بوده و به توانگری و قدرت داشتن، امنیت، عزت ،امانت، خوش و شادی در زندگی ،مال و ثروت، ولایت بر دیگران، تعبیر می‌شود .

اشک چشم 

اشک چشم و توسل شما در این حالت دلالت بر رقّت قلب دارد و  نمادی بر اخلاص است و هر گاه که اخلاص آمد، اجابت به همراه دارد.
امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: «اذا اقشعرّ جلدک و دمعت عیناک و وجل قلبک فدونک دونک فقد قصد قصدک» یعنى: آن‌گاه که پوست بدنت لرزید و چشمانت پر از اشک گردید و قلبت هراس برداشت، آن حال را خوب نگهدار که مقصودت حاصل شده است.

گریه، نشانه‌هٔ خشوع و منقطع شدن بنده از غیر خدا به سوى اوست. رسول خدا(ص) فرمود: «هر گاه خداوند بنده‌اى را دوست داشته باشد، در قلب او نوحه و اندوه جاى مى‌دهد. چون او قلب محزون را دوست دارد….

گریه و اشک در مسیر الهی، موافق  با فرمان خداوند سبحان به انبیائش می‌باشد. همان‌طور که به حضرت عیسى(علیه‌السلام) فرمود: «اى عیسى! اشک چشمان و خشیت و هراس قلبت را در درگاه من به هدیه بیاور …..به خاطر من از چشمانت اشک بریز و قلبت را براى من خاشع گردان. اى عیسى! در روزگار سختى، از من کمک بخواه که من گرفتاران را نجات مى‌دهم و پریشان‌ها را اجابت مى‌کنم، چون من ارحم الراحمین هستم».

و نیز فرمود: « دعا سپری است برای مؤمن، هرگاه دری را زیاد بکوبی برایت باز می‌کنند». 

اصول کافی، ج ۲، ص ۴۶۸ 

توسل

 توسل به ۱۴ معصوم علیهم السلام از سفارشات اولیاء خداست و در آن برکت و گشایش حاصل می‌شود . امام علی(علیه‌السلام) در تفسیر این آیهٔ شریفه: و برای تقّرب به پروردگارتان وسیله بجوئید» فرمودند:من وسیلهٔ تقرب به خدا هستم. تفسیر المیزان، ج ۵، ص ۳۶۲ 

حضرت فاطمهٔ زهراء(سلام‌الله علیها) فرمودند:حمد کنید پروردگار را که عظمت و نورش ایجاب می کند که اهل آسمان‌ها و زمین برای قرب به او وسیله بجویند و ما اهل بیت وسیلهٔ او در میان آفریدگانش هستیم. 

‌نتیجه‌هٔ توسل در کلام امام هادی (علیه‌السلام)  این‌گونه است که فرمودند: کسی که به شما ائمه معصومین(علیهم‌السلام) تمسّک نمود، رستگار شد و آن‌که که به شما پناه آورد، ایمنی یافت و کسی که شما را تصدیق نمود، به سلامت به سر منزل مقصود رسید و هر کس که به ریسمان شما چنگ زد، هدایت شد و کسی که از شما پیروی کرد، جایگاهش بهشت خواهد بود. مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره. 

تعبیر رویا :

 الحمد‌لله انسان باایمان و متوکلی هستید. دوست‌دار اهل بیت (علیهم‌السلام) بوده و به آنان متمسک می‌شوید. 
به بهترین‌ ریسمان الهی چنگ می‌زنید و در سختی‌ها به پناه‌گاهی ایمن وارد می‌شوید .
پارچهٔ سفید منقّش به اسامی مبارک ۱۴ معصوم در پذیرایی خانه، نمادی از این است که گویا آن بزرگواران را با توجه و التجا و توسل به مهمانی خانهٔ خود دعوت کردید و پدران و مادر معنوی، شما را اجابت کردند . 
رنگ سفید پارچه، نمادی بر زمینهٔ روحی، قلبی و ایمانی مستعد و پاک شما است که بر روی آن‌ اسامی ۱۴ معصوم‌ نقش بسته است. این امر دلالتی بر افزایش ایمانتان دارد. این‌که آن را در دستانتان گرفتید، دال بر این است که قدرت و توان عملی شما برای کار خیری که مورد رضای معصوم است افزایش پیدا می‌کند. 
رنگ صورتی پارچه نمادی از خواستهٔ درونی شما برای امر ازدواج است .

با آرامشی که بعد از توسل پیدا کردید، ان شاء‌الله در عالم‌ واقع از مشکل و گرفتاری که دارید رهایی پیدا می‌کنید. اگر خواستهٔ مشروع به حقی دارید و به صلاحتان باشد به اجابت می‌رسد و اگر به هر دلیلی که خدا می‌داند به مصلحت نیست، بهتر از آن‌‌ و در وقت مقتضی به شما عطا می‌شود.  در هر حال پریشان‌ خاطری شما برطرف شده و دلتان‌ آرام می‌گیرد. به لطف الهی بیش از پیش شاکر خدا می‌شوید.
امنیت روحی یافته و عزّت و توان‌گری، با عنایت اهل بیت ع شامل حالتان می‌شود . ممکن است در امور مادی یا معنوی نیاز به هدایت شدن دارید که با عنایت ۱۴ معصوم راهنمایی می‌شوید.

دخترم، ایمان و اعتقاد و محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) سرمایه‌ای عظیم است. از خدا بخواهید که برایتان حفظ کند و این محبت را افزایش دهد . 
در همهٔ امور. بر خدا توکل کنید و توسل به معصومین و تبعیت از آنان را راه‌گشای خود در زندگی دنیا و آخرت قرار دهید .
به استغفار مداومت کنید و صلهٔ رحم و نیکی کردن به ارحام ( اتاق پذیرایی) و انفاق را مد نظر بگیرید. این‌ امر موجب گشایش امور و بدست آوردن رزق کریم می‌شود. 

نوشته‌های مرتبط

دیدگاه‌ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
0
در تعبیر به شما کمک می‌کنیم. می‌توانید تعبیر خواب خود را بپرسید.x

تعبیر خواب الفبایی

برای مشاهده تعبیر خواب‌های قبلی، از فهرست زیر استفاده کنید.

ابتدا دقت کنید کلیدواژه و موضوع اصلی خواب مورد نظر شما چیست؟‌ سپس روی حرف اول کلیدواژه اصلی رویای خود از جدول زیر کلیک کنید. به صفحه مربوطه بروید و تعبیرتان را در بخش دیدگاه‌ها پیدا کنید.

مثلا اگر رویای شما مربوط به ازدواج است. روی حرف «ا» کلیک کنید و در بخش دیدگاه‌ها در همان صفحه تعبیر خود را مشاهده کنید.‌

شما می‌توانید تعبیرهای خود را از طریق اپلیکیشن سایت بپرسید. برای دانلود اپلیکیشن و راهنمایی بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از امکانات پیشخوان کاربری خود از اینجا نیز استفاده کنید.

قوانین سایت تعبیر خواب ناب

عضویت شما در سایت تعبیر خواب ناب، به معنی پذیرش قوانین این سایت است. 

  • قانون شماره 1
    لطفا خواب خود را در اپلیکیشن تعبیر خواب سوال کنید.
  • قانون شماره 2
    لطفا قبل از ارسال، متن تعبیر خواب خود را به دقت بخوانید تا همه گزینه های مهم را در پرسشتان ذکر کرده باشید.
  • قانون شماره 3
    گاهی برای تعبیر لازم است که سوالات بیشتری را درباره رویای شما بپرسیم. در این صورت تعبیر شما بعد از پاسختان به سوالات داده خواهد شد.
  • قانون شماره 4
    حتما خواب خود را با حروف فارسی بنویسید. کامنت‌های انگلیسی تایید نخواهند شد.
  • قانون شماره 5
    تعبیر خواب شما ممکن است به صورت عمومی در سایت و بدون ذکر مشخصات شما، جهت استفاده دیگران منتشر شود که در موتورهای جستجو نیز قابل دسترسی است. در صورتی که نسبت به این کار رضایت ندارید، هنگام درخواست تعبیر مطرح کنید.
  • قانون شماره 6
    ارسال تعبیر خواب به ایمیل، واتس آپ، ایتا و … امکان پذیر نمی‌باشد و تعبیرها فقط در اپلیکیشن انجام می‌شود.
  • قانون شماره 7
    تعبیرهای درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن نوشته خواهند شد اما ممکن است به دلیل درخواست‌های زیاد، این زمان گاهی تا یک هفته به طول بیانجامد. بنا بر این شکیبا باشید.
  • قانون شماره 8
    در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن و درخواست تعبیر خواب و … با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید آن را از صفحه ارتباط با ما مطرح کنید.
  • قانون شماره 9
    از طرح مکرر یک رویا برای تعبیر پرهیز کنید.
  • قانون شماره 10
    ما حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنیم و اطلاعات و تعبیرهای شما جایی افشا نخواهد شد.